خانه / درباره ی ما
آموشگاه مجازی زبان انگلیسی ایلرنی

درباره ی ما

 

● آموزش الکترونیکی چیست ؟

آموزش الکترونیکی امکان فراگیری مستقل از زمان و مکان را برای دانش پژوهان فراهم می آورد. جایگاه کامپیوتر در آموزش های الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است. با پیکربندی مناسب کامپیوتر (سخت افزار، نرم افزار و شبکه) امکان استفاده از آموزش های الکترونیکی برای علاقه مندان فراهم می گردد. عملکرد کامپیوتر در آموزش های الکترونیکی نظیر عملکرد موبایل در ارتباطات است. با استفاده و پیکربندی مناسب موبایل امکان برقراری ارتباط مستقل از زمان و مکان خاص برای افراد بوجود می آید. آموزش الکترونیکی می تواند مبتنی بر CD-ROM ، شبکه ، اینترانت و یا اینترنت باشد. آموزش الکترونیکی برای ارائه محتوی از عناصر اطلاعاتی با فرمت های متفاوت نظیر: متن ، ویدئو ، صدا، انیمیشن ، گرافیک و محیط های مجازی و یا شبیه سازی شده استفاده می نماید. تجارب بدست آمده از آموزش های الکترونیکی بمراتب گسترده تر از تجارب آموزشی بدست آمده در یک کلاس درس سنتی است. آهنگ فراگیری در سیستم های آموزشی الکترونیکی از یک روند مشخص و سیستماتیک تبعیت کرده و مخاطبان خود را با هر نوع سلیقه و گرایش بسرعت جذب می نماید. آموزش های الکترونیکی رمز موفقیت خود را در شیوه ارائه، نوع محتویات و توزیع (عرضه) مناسب می دانند. در آموزش های الکترونیکی از اغلب مسائل موجود در آموزش های سنتی نظیر: سخنرانی های یکطرفه ، تعامل و ارتباط ضعیف با فراگیران، اجتناب می گردد. با استفاده از نرم افزارهای مربوط به سیستم های آموزش الکترونیکی می توان بسرعت محیط های آموزشی مؤثر و کارآ را با بهره گیری از عناصر متفاوت آموزشی ایجاد کرد.

● سطوح آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی در چهار گروه عمده طبقه بندی می گردد. گروه های فوق سطوح متفاوت آموزشی از ابتدایی تا سطوح پیشرفته را تضمین می نمایند:
پایگاه های دانش.
پایگاه های دانش و اطلاعات خود بعنوان یک آموزش واقعی در نظر گرفته نمی شوند. بانک های اطلاعاتی شکل اولیه ای از آموزش الکترونیکی می باشند. بانک های اطلاعاتی فوق را می توان در سایت های نرم افزاری متعدد، در اینترنت مشاهده نمود. بانک های اطلاعاتی با یک روش سیستماتیک قادر به ارائه توضیحات و راهنمائی های ضروری در ارتباط با سؤالات مطرح شده در رابطه با نرم افزار می باشند. در این راستا دستورالعمل های لازم بمنظور انجام عملیات خاص توسط یک نرم افزار بصورت مرحله به مرحله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.بانک های اطلاعاتی فوق ، اغلب بصورت متعامل با کاربران خود ارتباط برقرار می نمایند. مثلاً« کاربران می توانند کلمات مورد نظر خود را در بخش مربوطه تایپ تا زمینه جستجو در بانک اطلاعاتی فراهم گردد. در این راستا امکان انتخاب موضوع مورد علاقه بر اساس لیست های مرتب شده (موضوعی و یا الفبائی) نیز وجود دارد.
حمایت فنی online:
حمایت online نیز نوع خاصی از آموزش الکترونیکی بوده که در مواردی شباهت هائی با پایگاه های دانش ، دارد. برای پیاده سازی حمایت های فنی online ، از روش های متعددی نظیر: تالارهای مباحثه ، اتاق های گفت وگو ، سیستم های BBS ، پست الکترونیکی و یا ارسال پیام فوری و زنده، استفاده می شود. سیستم های فوق تعامل بمراتب بیشتری را نسبت به پایگاه های دانش با مخاطب ، برقرار می نمایند.
آموزش نامتقارن:
این سیستم در آموزش های اولیه الکترونیکی استفاده می گردید. در روش فوق امکان خود آموزی با محوریت فراگیران فراهم می گردد. برای پیاده سازی و اجرای سیستم فوق از امکانات و روش های متعددی نظیر: آموزش های مبتنی بر CD-ROM ، اینترانت و یا اینترنت استفاده می گردد.
دستیابی به مجموعه ای از دستورالعمل ها به منظور انجام یک عملیات خاص از طریق سیستم های BBS ، گروه ها و تالارهای متفاوت مباحثه و پست الکترونیکی نمونه هایی از امکانات ارائه شده توسط سیستم های فوق می باشند. در برخی موارد سیستم های فوق، به صورت کاملاً خود آموز بوده و از لینک های خاصی برای مراجعه به منابع متفاوت استفاده می گردد. دراین نوع سیستم ها، از مربیان آموزشی که به صورت زنده فعالیت های آموزشی فراگیران را مدیریت می نمایند ، استفاده نمی گردد. چارچوب و ساختار ارائه موضوع و محتوای اغلب بصورت خودآموز با هدایت لینک های تعریف شده در موضوعات متفاوت است.
آموزش همزمان
آموزش همزمان بصورت بلادرنگ با کمک یک مربی آموزشی که بصورت زنده ناظر همه فعالیت های آموزشی فراگیران است انجام می گیرد. در سیستم فوق ، فراگیران با ورود به کلاس مجازی ، قادر به برقراری ارتباط مستقیم با مربی و سایر فراگیران موجود در کلاس خواهند بود. در این نوع آموزش الکترونیکی،همه ویژگی های یک کلاس درس به صورت مجازی شبیه سازی و در اختیار مربی و فراگیران قرار می گیرد. مثلاً می توان بصورت مجازی دست خود را برای سؤال کردن بالا برده و یا حتی از یک تخته سیاه مجازی استفاده و محتویات نوشته شده بر روی آن را مشاهده نمود. جلسات آموزشی ممکن است صرفاً در حد و اندازه یک جلسه بوده و یا هفته ها ، ماه ها و یا حتی سال ها، بطول انجامد. این نوع آموزش ها معمولاً از طریق وب سایت های اینترنت ، کنفرانس های صوتی و یا تصویری ، اینترنت تلفنی انجام می گیرد.

 

آموزش مجازی چیست ؟

آموزش از  طریق اینترنت سابقه  طولانی ندارد ولی امروزه به عنوان قویترین روش آموزشی  مطرح می‌شود و  تقاضای فراوانی برای بکارگیری اینترنت در آموزش وجود دارد.

 

1

 

با ورود به عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه آموزش از نخستین نهاد هایی است که دستخوش تحولات اساسی شده است. ب

ر این اساس “ آموزش مجازی ” نوعی آموزش از راه‌دور است که در آن فناوری وب و اینترنت برای آموزش و ارزشیابی دانشجو بکار گرفته می‌شود.

 

از مزایای آموزش مجازی میتوان به چندین مورد اشاره کرد:

 

– آموزش مجازی در همه جا و صرفه جویی در زمان و هزینه ها :

در آموزش مجازی محدودیت مکانی و یا زمانی وجود ندارد و دانشجو می‌تواند بر حسب تمایل، زمان و واحدهای درسی خود را انتخاب کند و همچنین نیازی نیست تا تعداد دانشجویان به حد نصاب برسد و دروس ارایه شده نیز محدودیتی ندارند.

شیوه آموزش مجازی پارس :

 

 

2

 

 

– تکنیکهای آموزشی که در این روش استفاده می‌شوند نیز متنوع هستند از جمله:

انتشار متون، فایلهای صوتی و تصویری تدریس ، اسلایدها و نمودارهای درسی، اتاقهای کنفرانس و استفاده از شبکه‌های آموزش بر روی اینترنت از آن جمله هستند.

– امکان تکرار درس ها: دانشجو هرگز درس و کلاس درس را از دست نمی دهد. دانشجویان علاوه بر بیماری ممکن است به دلایل زیر درس ها یا بخشی از آنها را از دست بدهد:

داشتن تعهدات کاری و شغلی (بسیاری از دانشجویان تمام وقت، مشاغل تمام وقت دارند و برخی از دانشجویان پاره وقت مشاغلی دارند که آنها راملزم به سفرمی کند).

 

  • صوت، بر اساس استانداردهای رایج آموزشی، امکان آموزش مخاطبان را فراهم می سازد.

  • 2- مزاياي آموزش الکترونیکی چيست؟

    +

    1-عدم نياز به رفت و آمدهای طولانی و خسته کننده
    2-عدم وابستگي كلاس درس به زمان خاص؛
    3-دسترسی به محتوای دروس ارائه شده در هر زمان، در هر مکان و به دفعات از طريق اينترنت
    4-تعامل مستقيم با اساتيد از طريق کلاسهای آنلاين
    5-عدم نياز به حضور فيزيكي استاد و دانشجو در كلاس درس؛ به علت برگزاری کلاس¬ ها بصورت همزمان (synchronous) امکان تعامل مستقيم دانشجو با استاد و ديگر دانشجويان درس بصورت صوتی و نوشتاری و تصويری وجود دارد.
    6-كاهش زمان و هزينه ی رفت و آمد برای دانشجويان؛
    7-امكان ثبت فعاليت ها و پيشرفت دانشجويان توسط استاد؛
    8-جامعيت ، فراگيری، پويايي، روزآمدی و رفع نياز آموزشي در زمان دلخواه؛
    9-افزايش كيفيت ارائه دروس (به دليل ارائه ی دروس به صورت چندرسانه ای )؛
    10-افزايش ميزان اثربخشي و بازدهي آموزشي (به دليل حذف محدوديت های زماني و مكانی )؛
    11-پشتيباني تعداد زيادی دانشجو در يك كلاس؛
    12-پشتيبانی آموزشی مستقيم و برخط برای هر درس توسط دستيار آموزشی دروس

     

  •  LMS چيست؟

    (Learning Management System) سامانه تحت وب مي باشد كه جهت استفاده دانشجويان مركز آموزش هاي الكترونيكي توليد شده است. دانشجويان مي توانند از طريق اينترنت و از هر نقطه وارد اين سامانه(http://elearne.com/m)شده و از امكانات آموزشي آن استفاده نمايند همچنين تمام فعالیت های آموزشی د این سامانه صورت میپزیرد.

  • تفاوت آموزش مجازی و آموزش از راه دور چیست

    در آموزش از راه دور (مانند دانشگاه پيام نور) منابع در اختيار دانشجويان قرار گرفته و دانشجو بايد بصورت خودخوان دروس را خوانده و فقط در امتحانات شرکت مي‌کند. ولي در آموزش الکترونیکی، دانشجو بصورت برخط (on-line) در کلاسهاي درس حضور پيدا کرده و تعامل بيشتري بين استاد و دانشجو و همچنين بين دانشجويان وجود دارد.

مدرک دانش آموختگان دوره های الکترونیکی چگونه صادر مي شود؟

در صورت درخواست  زبان آموز مدرک برای وی صادر شده و به صورت پستی ارسال میشود.